Wednesday, October 15, 2008

Too otsimisel vol 2 or 3 or 4 (+ Aussi kultuur)

Kallis lugeja, t2nane p2ev ei olnud just vapustavaim p2ev minu siinoldud aja jooksul. Kappasin hommikul 9ks linna, mis t2hendas kella 7.00 t6usmist. Oli kokku lepitud, et l2hen Red Roosterisse burgerite kanak2kkide ja muude v2rkide myyjaks proovima. Lugu iseenesest seisnes j2rgnevas, selga topiti mulle punane s2rk, mis j2ttis p2rast hulganisti niite valgele pluusile. Myymistoo ylesanded, sisse toksida arvutisse need komponendid, mida telliti. Arvuti oli nn n2pupuutega ekraanpind ja koosnes a la paljudest v2rvilistest ruudukestest ja erinevatest menyydest, mida tuli klikkida vastavalt kliendi soovile. Mida aeg edasi, seda enam ma tundsin, et sinna ma kyll ei taha j22da. Ekraan oma vikerkaare v2rvides nupukestega oli keeruline ja veel keerulisem oli aru saada, mida nad tellivad, sest valida vois ju ntx mingi menyy ilma.
Pekkis v2rk.... kribasin pika jutu maha ja nyyd siis ei salvestanud... Yhes6naga lyhidalt, pistke oosel kell 4, vastu reedet poidlad pihku, et ma too saaks. L2hen hotelli vestlusele ja lausa VIIS t2rni on hotellil. (ma oleks v2ga h2ppi kui ma sinna soogilettide kallale toole saaks). Pole ju palju palutud keset ood poidla muljumisest pihku, see ei ole ju humanitaarabipakikese saatmine 16 tuhande km kaugusele.
Ahjaa, eesti poisid on ka silmapiiril tagasi. Homme RSA-d tegema.
Nu vaikselt hakkab see p2ike ka minu kapsaaeda paistma, aega kyll votab, aga ehk saab asja. Esmasp2eval v6i teisip2eval kolin ma Tenerifele, see on CBD e kesklinna l2heduses. Jess.. ja paistab et weekend olen ma home alone, kuna perekond s6idab Sydnysse. Seega saab pesu pesta!!! IRW. ja Piiramatult basseini kasutada :D
Ohtust. T2na 6htul siin l6i v2lku ja sadas kovasti. Myristas veel k6vemini, aga p2ev oli soe ja p2ikeseline. Kylle neil alles veab, p2eval p2ike ja oosel vihm. Milline edukas p6llumajandustsoon!
Mida aeg edasi, seda rohkem hakkavad mulle meeldima siinsed puuviljad, mango j22tisega on n2mmm... 6htusoogiks oli veel pork ja juurikad (kartul esimest korda, porgand ka esimest korda ja brokkoli, nagu eelmisedki). Muideks, pange nyyd k6rva taha, nad tegid liha pannil ja panid sinna pressisid peale v2rskeid apelsine. Megahea oli! Proovige kodus ka, suts 6li ja apelsine.
Korteriotsinguga on nii nagu on. Vaatasin kummipuust kolmele eestlasele siis elamist. Eriti 2gedad on nad seal oma kuulutustega. Vale hind jne... yks isegi lisas j2rgneva (see on ainult v2ike osa suurest kakast:)):
Also i will like you to know that the rent charges is not really the issue ,but your absolute maintenance of my home is most important thing so will want you to get back to me with the Application form below RENT APPLICATION FORM 1)Your Full Name 2)Your Full Address & Phone Number3)How old are you?4)Are you married?5)How many people will be living in the house?6)Do you have a pet?7)Do you have a car?8)Occupation?9)When do you want to move in10How long do you want to stay in my home11 Pictures of all the Occupant that will stay in my home12 Reason for moving out of your current home.13 I month Fees Needed which is $680 per month +Bond fees 500 Are you ok with these Yes OR NO.
Absurd!!! Ise kirjutavad veel, et neil on maja anda voi korter ja l6puks tuleb v2lja, et ainult tuba!
Austraalia k66k:
Ajajooksul, mil ma siin olen olnud, olen ma teinud endale mostly the breakfest, milleks on siis leivak2nts juustuga. Jah, juhtus nii, et kapis on yks k2nts (tegelt on neid mitu, isegi lausa palju), mida ma kasutan ja viilin. Yldjuhul lisandub sinna peale tomat. Joogiks k6rvale on tee. Kui on kiirem olnud, siis teeveeks on juba pere poolt hommikul valmis keedetud vesi, mis on kyll lahjav6itu, kuid ajab asja 2ra. Njah, teele j22b kyll kotikese maitse juurde, aga hiina ja tiibeti meditsiin propageeribki keedetud vee joomist.
L6unasooki Austraalias ei tunta nii nagu Eestis. Ilmselgelt on siin klimaatiline erinevus ja sellest ka tingitud lauakombed ja soogiharjumused. Kui ma linnas k2in, siis haaran yldjuhul v6imalusest, 1-2 sushirulli kinni pista. Need on siin nii odavad ja maitsvad. Eesti 2rikatele idee, sushirullid ja odavalt. Ma arvan, et kliente oleks kyllaga. Pudel vett on nyyd ka alati linna peal kaasas. Pisike l6una, et magu ei unustaks, mis otstarve tal on.
6htusook Austraalia perekonnas on j2rgmine. Praad. Selle valmistamisega tegelevad ema ja isa siinses perekonnas. 6htusook on valmis kell 7. K6igepealt saab granny oma portsu ja siis riburadapidi teised. Yldjuhul on siin lihatykk ja juurikad. Riis ja mingi m6gin juurikatega seal peal, maitselt selline keskmiselt vyrtsikas ja kuum, aga sobiv ja iseloomulik siinsele kliimale. Kala syyakse harvem, aga see maitseb mulleka. Ravioolid. Spagetid ja bolonege kaste. 6htusooki syyakse elutoas, siinse nimetusega lounge's. Vaadatakse yhiselt tv-d ja tavaliselt tuleb sealt Two and a half men. Hea naljakas ja arusaadavas ameerika inglise keeles show. P2rast praadi on paus ja nii 15 min p2rast teeb mr papa siin magustoitu. St et praetallergu viib ka papa kooki ja magustoidu toob ka k2tte. No movement while you are seated. Just keep sitting and eating. :) Magustoiduks on alati puuviljad j22tisega. Harvemal juhul kook. Pidulikumal syndmusel tort. N2mm. P2rast magusat j2rgneb mingi aja p2rast tee ring. A cup of tea?! Yes, please. Or no thanx. Kui perepoeg Tim on n2dalavahetustel kodus, siis pannakse ka tema rakkesse, st n6usid kooki viima ja magustoitu ette kandma. :) Full service. Nice.
Austraalia tervitusviisid:
Eesti kylm inimene tuleb sooja Aussi. Ka see avaldab omakorda m6ju ... mitte ainult toitumisk2itumisele, vaid ka social manner...
How are you? Darling, sweetheart...How was your day? How are you? Kas ma seda mainisin juba - How are you? Vist mitte. Nimelt, vahet pole, kuhu sa l2hed, poodi vms kohta, siis K6IK kysivad how are you? Jube imelik kyll, kedagi ju ei koti how i am. Kord rongijaama peldikusse trygides (ukse ees oli silt, et see on suletud, kuna koristati) kuulsin, Sweetheart, didn't you see...blablabla... Minu vastureaktsioon m6tteis, pole ma neile mingi kullake. Ka telefonivestluses tuleb kohe kysimus How are you? Minu jaoks k6lab see n6medalt ja t2iesti out.
Loomulikult ei tohi me siinjuures unustada vestluse l6ppedes See ya, Bye, Have a nice day...
Austraalia perekond:
Minu v66rustajaperekond on suur eesti m6istes. Ema Lindy, isa David, kaks last Amy 26 ja Tim 24, vanaema Granny muruvana. Tim k2ib n2dalavahetustel kodus koos oma s6branna Samanthaga 24. Tim tootab riigiasutuses Translink ja tegeleb detailplaneeringutega. Sam tootab pangas. Amy on pikemat aega kodune olnud, kuna tal on jalg kipsis ja on veel 3 n2dalat v2hemalt kipsiga. Ema ja isa tootavad haiglas 6ena. M6lemad. Neil on maja Eesti m6istes basseiniga, 8 toa, 2 vannitoa ja yhe suure koogiga, 3 autot ja paat.
Koduloomadest on neil ainult linnud. Oi neid seal 3 eraldi puuris ikka on. Kuus vist kokku. K6ik 3 paari erinevat liiki. Kisa nad ei tee palju. Ja m6nikord 6htuti on katusel mytsakaid kuulda. Need on opossumid.
Tim asked me, how much do i pay for tv in Estonia? Aussi perekond peab maksma kuus 100 daala, et kastis pilt jookseks. Nett on neil 60 daala kuus. R2medad kirved ikka kyll. Ja meie poriseme 400 eeku p2rast, mis l2heb Starmanile neti ja tv eest. :) Aga meil on ka kallis ju?! Kodus on neil siin vana arvuti, mida ma olen need pea 3 n2dalat v2ga hoogsalt kasutanud ja laptop wifiga, mida kasutab Amy.
(Teemav2line m2rkus, aga ma t2heldasin, et mu k2evarred on ikka r2medalt pruunid). :))
Austraalased rannas:
Aussid rannas tunneb 2ra selle j2rgi, et ega nad sinna vette v2ga kipu. Nende jaoks on see kylm ja p2ikest on ka liiga palju, seega leiadki aussid rannast veitsa pilvisema p2evaga... v6i siis kui on about to rain. Mehed kannavad siin seljas pikkade varrukatega pluusimoodi asja, mis on ymber keha. Seega, no sunshine on my body!
Austraalia internet:
Ilmselt ei tasu siin pikalt n2rve kulutada. Kui public acsess n2itab et saad high speed interneti, siis tekib kysimus, kas see high speed on ainult onkli arvutis, kes raha kasseerib neti eest?! It is SLOW. Tigu-speed.

No comments: